Τρίτη 19 Αυγούστου 2008

Σύκα μαρμελάδα...

Επέρσυ έγραφα Τα σύκα σύκα και.... ....
Εφέτος ήλθε ο Νίκος να μας βάλει στο πνεύμα κερνώντας μας Σύκα...

Ε... μαζεύτηκαν πολλά, ποσότητες! Δώσαμε εδώ, δώσαμε εκεί, πήρε σακουλάρες ο Αντρέας, κόντευαν να πλακωθούν στο καφενείο ο Αντώνης με τον Δημήτρη, πήρε ο Γιώρης ο δερματάς καλό πεσκέσι για την κερά που τα ρέγεται....

Φάγαμε και μείς πολλά, μα πολλά λέμε!! Κάθε τόσο στο ψυγείο, κάθε λίγο στα δέντρα... Δεν μπορέσαμε να τα φέρουμε βόλτα και μας πήραν από κάτω!



Πιάσαμε λοιπόν τις μαρμελάδες.. Ερασιτέχνες είμαστε στα γλυκά, δεν κάνουμε τους μπασμένους. Όποιος όμως δοκιμάσει τη συνταγή ... τα λέμε!

Στο ένα (1) κιλό σύκα, 500 γρ ζάχαρι, 3 καλά λεμόνια, το ξύσμα από το ένα λεμόνι, 10 γαρύφαλλα (μπαχαρικό), ένα ποτήρι του κρασιού νερό και μία μικρή πιπεριά καυτερή κόκκινη.. αν σας αρέσουν τα καυτερά βάλτε δύο!!

Ψιλοκόβω τα σύκα και τα βάζω σε βαθύ τζέτζερη σε στρώσεις.
Μία στρώση σύκα σκεπασμένα με ζάχαρη..
Ρίχνουμε μέσα το ξύσμα από λεμόνι και αφήνουμε το μείγμα για 2 ώρες να πάρει την... δόση του!
Μετά ρίχνουμε μέσα το νερό, το στιμένο λεμόνι, τα γαρύφαλλα και την πιπεριά ψιλοκομένη και το βάζουμε στη φωτιά..

Ψήνουμε για 40 λεπτά ανακατεύοντας συνέχεια συχνά. Η μαρμελάδα καλό είναι να μπαίνει ζεστή στα βαζάκια (για απολύμανση) έως τα μπούνια! Τα κλειστά βαζάκια κρατάνε μήνες, αν την ανοίξουμε στο ψυγείο...

Τα 3 βαζάκια της φωτογραφίας είναι η τέταρτη δόση... Θα βγάλουμε το χειμώνα!!

15 σχόλια:

manos είπε...

Παρολο που εχω πολλα συκα δεν εχω κανει ακομα μαρμελαδα συκου.Εχω κανει ομως μαρμελαδα βερυκοκο και οταν δοκιμασα να βαλω την ζαχαρη στο τελειωμα της βρασης ομολογω οτι το χρωμα και το αποτελεσμα ηταν ανωτερο.Εδω τωρα ομως το συκο δεν εχει πολλα υγρα και το ποτηρακι νερου που του βαζεις ισως το βοηθα στο βρασιμο αλλα γενικα η συνταγη με παραξενεψε.Παντως αν εσενα σαρεσει τοτε καλοφαγωτη.

zepos είπε...

Δεν κατάλαβα σε τι σε παρξένεψε ακριβώς, εκτός ίσως από την πιπεριά!! που είναι περίεργο σε γλυκό... Κάνε τη χωρίς το καυτερό και βλέπεις.. Σημαντικό το λεμόνι έτσι!

markos aliprantis είπε...

Φαίνεται καλή συνταγή παράξενη.Θα μου πείς εσένα όλα τα παράξενα σου αρέσουν;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ και αυτό γιατί τα συνηθισμένα τα έχουμε ξαναφάει και ξαναφάει και ξαναφάει.
Μιά φορά ένας Μαροκινός μου είπε μια συνταγή για κατσικάκι αλμυρόγλυκο.Το έφτιαξε η κυρά (έβαλα και εγώ το χεράκι μου)και τρελάθηκα απ΄την νοστιμιά του.

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Γειά σου ρε Ζέπο ,και μπράβο σου που μας γλυκαίνεις. Η συνταγή αντιγράφηκε γιατι και εμένα μου αρέσουν τα παράξενα.

Τι σου είμαστε ρε παιδί μου εμείς οι μελισσοκόμοι ,μαγείροι ,μαστώροι,καλυτέχνες ? Α ρε τυχερές αυτές οι γυναίκες.

μελονικος είπε...

Του χρόνου θα κάνω.
Την αντέγραψα.
Έχω πολλά και πάνε χαμένα.
Πρέπει να είναι νόστιμη.
Θα έχω και σταφύλια του χρόνου.
Χαίρομαι σα παιδί.

Anestis Ketsetzidis είπε...

Τυχερές οι γυναίκες σας!

zepos είπε...

@ Ανεστη

Θα δείξω το σχόλιό σου στη κερά γιατί δεν με πιστεύει όταν της το λέω.....

Kapetanios είπε...

Ζέπο
Χαράς το κουράγιο σου πέρασα να σου πω!!
( και δεν μιλώ για τα Σύκα μαρμελάδα ε? ;)
καλησπέρα

zepos είπε...

Καπετάνιο..
μετράω την έκτη δεκαετία της ζωής μου και δεν σκιάζομαι με κουβέντες του καναπέ.. Την έχω φάει με το κουτάλι την κατάσταση με παρόμοιους άσχετους με το ζήτημα...
Θα τα ακούνε και μάλιστα όσο γερνάω κα αντέχω θα τα λέω πιο ... ξεκάθαρα!!!

Kapetanios είπε...

Στου κουφού ( και πολυλογά συνάμα) την πόρτα
όσο θέλεις βρόντα
Η αλήθεια είναι ότι κάποιοι από δαύτους ( όπως ο Πάνος ) καταβάλουν αξιότιμες προσπάθειες να αντιστρέψουν την "πανάρχαια" εικόνα του κλασικού Οικολ με το παπουτσωμένο κανίς αγκαλιά να βολτάρει τις Κυριακές στις κεντρικές πλατείες κανακεύοντας το , η οποία προκαλούσε γέλωτα και στον κάθε πικραμένο
Βέβαια ΜΚΟ γεννήθηκαν και ΜΚΟ θα πεθάνουν.
Η πολιτική είναι ιδιαίτερα πολύπλευρη και πολύπλοκη για να μπορεί κάποιος να την προσεγγίζει μονόπλευρα και υπό το φάσμα ΜΟΝΟ μιας άποψης( όσο σωστής κι αν είναι – που δεν είναι) για το περιβάλλον.
Είναι σαν να προσπαθήσεις εσύ που λατρεύεις τις μέλισσες να κυβερνήσεις αυτόν τον τόπο με μοναδικό σου γνώμονα την καλοημέρευση τους.
Καληνύχτα
[ εγώ σε έκανα για πιο μικρό! :)
χαράς την υπομονή σου , και πάλι , να κρατάς ένα επίπεδο στα σχόλια σου υψηλό παρά τις προκλήσεις]

zepos είπε...

Θάθελα νάξερα Καπετάνιε, πότε ήταν η τελευταία φορά που βρέθηκε να περπατά στην ... εξοχή κάποιος απ' αυτούς!
Θέλουν την φύση να μείνει "κλειδωμένη" σε ένα δικό τους χρηματοκιβώτιο, και όποτε αυτοί θελήσουν, να το ξεκλειδώσουν να την δούν.. Να την δούνε μόνο γιατί για να την περπατήσουν αμφιβάλλω...

Kapetanios είπε...

Και εγώ δεν νομίζω ότι πολλοί από δαύτους δραστηριοποιούνται γύρω από το περιβάλλον και την φύση.
Θεωρώ ότι οι περισσότεροι είναι δημιούργημα ( γαλουχήθηκαν) των μεσημεριανών και απογευματινών ντοκιμαντέρ με θέμα το δελφίνι , το λιοντάρι, την φάλαινα που κινδυνεύει και τέτοια πράγματα.
Πέραν τούτων ουδέν
Ούτε το σπουργίτι από τον κότσυφα δεν ξέρουν να ξεχωρίζουν.
Θα δεχτώ βέβαια ότι πρόκειται συνήθως περί μικροαστών οι οποίοι ζώντας καθημερινά σε ένα αστικό περιβάλλον ,που η αλήθεια είναι πνίγει τον άνθρωπο, προσπαθούν να βελτιώσουν κάποιες συνθήκες διαβίωσης στην καθημερινότητα τους ( λίγο παραπάνω πράσινο, λίγο κανα ποδήλατο, λίγο κανα μεγαλύτερο πεζοδρόμιο κλπ)αλλά και στην διασκέδαση τους ζητώντας μέρη 'παρθένα" για να χουν να πηγαίνουν όποτε τους πέφτει ο δρόμος προς τα εκεί.
Όλα αυτά βέβαια αρνούμενοι να εγκαταλείψουν αυτό το περιβάλλον το οποίο κατηγορούν !!Ελάχιστους έχω γνωρίσει που τα παράτησαν όλα πίσω τους και έφυγαν για κάποιον τόπο που τους έχει -και ισχυρίζονται ότι τον έχουν- ανάγκη.
Έχω την αίσθηση ότι ο φανατισμός τους ( γιατί μιλάμε για πολύ φανατισμένα άτομα όπως βλέπεις από τα σχόλια τους!!) προέρχεται ακριβώς από αυτήν την στέρηση της πραγματικής επαφής τους με αυτό που λέγετε φύση.
Εγώ σε θέματα που δεν έχω να κερδίσω τίποτε από την κουβέντα μαζί τους δεν συμμετέχω πλέον.
Έτσι κι αλλιώς ούτε αυτοί θέλουν να συμμετέχουν διαφορετικές απόψεις γιατί τους χαλάει το όνειρο
Κανα δυο σχόλια στον Πάνο για τον Πάνο και τέλος.

Άσχετο ( θα μου πεις τι είναι σχετικό με το ποστ σου απ αυτά που έγραψα!! :)
Διάβασε εδώ
Τα λέμε

zepos είπε...

ΦΡΙΚΗ!!!
Το διάβασα και δεν το πίστευα..
Που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος..
Πόσο χαμηλά γαμώ το ανθρώπινο είδος...

dimitris-r είπε...

Μέλι!
Πάντα άξιος και καλοφάγωτα!

Beekeeper είπε...

η αλήθεια ειναι οτι κι εγω δεν καταλαβαίνω τι θεωρειται παράξενο. Αυτο με την πιπερια ειναι όντως κουλο αλλα όλα τα άλλα ειναι νορμαλ.

Μαλιστα... αντε.. τα μαθαμε και τα μυστικα με τα συκα